Tacogratäng

Idag har jag gjort min nationalrätt, som jag även gjorde hos min underbara vän Cecilia i lördags :P
Maten är tacogratäng!! Både jag och prinsen älskar den!!
 
Här kommer receptet!

Detta behövs för 4 portioner ungefär
500-800g färs (beroende på hur mycke man vill ha jag gillar mycke av de som ligger uppepå)
200g cream cheese (jag använder oftast icas eller coops med vitlök, min ekonomi är inte den bästa så billigt är bra!)
2dl creme fraiche (den fetaste så klart!)
2dl riven ost den du gillar bäst (jag använder ica basic färdig riven)
1-2 tomater av 'normal' storlek
Tacokrydda (länk)
 
 
Så här gör du
Sätt ugnen på 200 grader. Stek färsen i rikligt med smör, när färsen steks så blanda ceme fraiche, cream cheese, ost och tomater i en skål,
När färsen är nästan helt färdig stekt så häll på kryddan. När färsen är helt färdig sätt i en ugnsfast form i lagom storlek och smeta/bred över ost/cf-röran.
Grädda i ugnen ca 20 minuter.
 
Avnjut med trevligt sällskap och nåt gott i glaset ;)
 
 
Har tyvärr ingen bild på denna mat då jag aldrig hinner fota innan jag ätit upp för när vi äter detta är jag alltid extra hungrig för de e sååå gott :D
 
 
 
Puss o kraam alla där ute
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Hej Emilie!
jag har lagt till min blogg, tror jag.. är inte säker på att jag gjort rätt.. Vet inte heller hur jag gör för att lägga till en widget på min blogg...

MVH Maria
Odjuren/Maria

2013-09-18 @ 12:20:55
URL: http://www.hittarecept.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: