barnfetma

Något görs i Jönköpings län! Men vad får föräldrarna som enda matråd?? Jo mer grönsaker och självklart röra mer på sig! Kalorier in, kalorier ut! De som vi ALLA blivit matade med sen vi va små!!!
Jag hoppas att läkare och dietister och annan sjukvårdspersonal tar till sig av SBU's undersökning där dom helt klart kommit fram till att lågkolhydratkost, så som LCHF/LCFF, är de bästa för att motverka fetma!!!
 
Jag älskar min mat, jag VILL inte ta bort en massa, MEN jag har gjort valet att ta bort så mycket socker och stärkelse jag bara kan och med de lämnat 15kg bakom mig! detta på knappt 6 månader! De har jag aldrig någonsin lyckats med förr.. och att till en sockermissbrukare säga att de e ok att äta lite godis som mellanmål (verkligen godis!!!) är som att säga till en nykter alkoholist att folköl gör ju inte så mycke om du dricker en burk per dag... Hur slutar de? Jo de slutar med att man tar mer än bara några godisbitar o tar en stor påse istället!!!
Jag hoppas att barn, ungdomar och vuxna får råd för sin vikt och hälsa så personen i sig slipper få MER ångest för att denne har dålig karaktär och ge ännu sämgre självkänsla och självförtroende!
 
http://www.kostdoktorn.se/barnfetma-ska-motverkas-redan-hos-spadbarn
 
 
Puss o kraam



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: