Stora skillnader!!

Idag har jag varit hos min nya dietist! Vilken skillnad de är på dietist och dietist! Den förra fick ramaskri när jag sa att jag åt enligt LCHF (eller snarare LCFF, Low Carb Full Fat) för de funkar ju inte i längden, man MÅSTE få i sig kolhydrater, vilket jag får i alla fall, för jag nollar inte kolhydraterna!!Men men, den nya tjejen så jävla bra!! De står ju lite i min journal gissar jag och hon hade bla skrivit upp på lappen med mina nummer (vikt, ålder, längd, fettmassa osv) att jag börjat äta LCHF på eget initativ. Hon frågade massa om hur jag mår, min IBS är ju så gott som obefintlig, o jag äter inte laktosfritt längre! Jag mår så jäääävla bra med denna mat!!

Jag gillar min nya dietist!För er som undrar varför jag går hos dietist så är de mest för att kolla fettmassan och fettprocenten! Men från början för att jag ville gå ner i vikt med fick idiotiska råd, sås om ät var tredje timme, kvittar va du äter så ät lite godis.. Bra att säga de till en sockerberoende! Sedan med tanke på att jag inte gick ner något och så gott som konstant åt något (läs godis) så bestämde jag mig för att testa LCHF och som sagt jag mår fantastiskt!!

Har även igår testat att ha en svullardag! urk, vill INTE äta något som ens liknar godis... Så hoppas att jag slipper sötsug ett bra tag framöver nu!
Nu ska jag slappa o mysa med min älskade vovve som fyller år idag :D Hela 10 år!!


Puss o kraam på er alla



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: